TEST: Mitsubishi L200 Double Cab – Najlepším priateľom človeka je pick-up

Pick-upy sa vo všeobecnosti tešia stále väčšej obľube a niet sa čomu diviť. V mnohom sa už vyrovnajú klasickým osobným autám. Veľmi dobrý príklad je Mitsubishi L200, ktoré automobilka Mitsubishi vyrába už od roku 1978. Automobilka stava na histórii tohto modelu. Ako však obstojí najnovšia generácia v našom teste?

Treba povedať, že Mitsubishi L200 je pohľadný pick-up, hlavne vo verzii Double Cab. Dovolím si tvrdiť, že patrí k najkrajším pick-upom vôbec. V porovnaní s konkurenciou pôsobí oveľa útlejšie, čo je na koniec jeho eso v rukáve.
Vďaka spoločnosti Alteria Motor Žilina autorizovaném dealerovi Mitsubishi sme mali možnosť vyskúšať top verziu tohto modelu. Verziu Double Cab s dieslovým motorom DI-D MIVEC s objemom 2,4 litra, s výkonom 133 kW/181 koní a krútiacim momentom 430 Nm. Táto jednotka bola spriahnutá s 5-stupňovým automatom. V dnešnej dobe sa 5-stupňový automat považuje už za archaizmus. Mitsubishi sa nebálo ísť touto cestou a ja mu v podstate nemám čo vypichnúť. Čo mňa osobne prekvapilo, tento pick-up je jednoducho postavený na to, aby bol hlavne poriadny pracant. A z auta to priam vyžaruje. Preto mu väčšinu vecí s radosťou odpustíte. Prevodovka radí trochu vláčne, ale presne vtedy kedy treba. Motor dokazuje svoju silu v celom spektre otáčok. Najviac cítiť nástup krútiaceho momentu od spodných otáčok. Ďalším prekvapením je dokonalé odhlučnenie. Do interiéru sa neprenáša nepríjemný hluk a ani vibrácie od motora. Spotrebou sa tiež snaží držať v rozumných medziach a to je v okolí 9-10 litrov nafty na 100 kilometrov. Čo je na tak rozmerné auto, dobrá hodnota.
Mitsubishi L200 stále vsádza na osvedčenú klasiku. Rebrinový rám a listové pružiny na zadnej náprave. To, že v tom má Mitsubishi prax je aj naozaj cítiť, pretože na klasickej ceste je auto príjemné. Spoza volantu by som vôbec nepovedal, že šoférujem tak veľký kolos. Riadenie je presné a pomerne strmé. Podvozok vôbec nepôsobí uskákaným dojmom, ako to býva pri pick-upoch zvykom. S L200 sa nemusíte báť vyraziť na diaľnicu či do mesta. Áno, môže sa to zdať smiešne, ale s L200 sa nestratíte ani v meste. Tu sa dostávame k spomínanému esu v rukáve, o ktorom som sa zmienil v úvode. Polomer otáčania (iba 5,9 metra) radí tento pick-up k absolútnej špičke vo svojej triede. L200 sa zatiaľ javí, ako extrémne všestranné auto. To, že nemá problém s mestom a diaľnicami je síce pekné, ale nie je to to prostredie, kde sa cíti najlepšie. Mitsubishi L200 sa cíti ako ryba vo vode najmä v teréne. A nie v hocijakom, ale v ťažkom. Sneh, blato, prudké stúpania. To sú výzvy, ktoré s týmto poctivým kusom železa pohodlne zvládnete. Veď koniec koncov, práve do týchto podmienok boli pick-upy vždy určené. Na to, aby ste čo najľahšie zvládali nástrahy terénu je nevyhnutná  poctivá elektronika.  A tu patrí aj otočný ovládač na zapínanie pohonu oboch náprav. Keďže L200-vka disponuje uzávierkou medzinápravového diferenciálu a tiež uzávierkou na zadnej náprave, môžete sa vydať zdolávať prekážky, na ktoré by ste pri klasickom SUV ani nepomysleli. Keď príde na najhoršie, stále môžete využiť redukciu (4LLc) a vďaka pádlam pod volantom využijete ohromnú silu naplno. Keďže L200 využíva primárne pohon zadnej nápravy, zábava je zaručená hlavne na snehu a klzkých povrchoch.
 O značke Mitsubishi je všeobecne známe, že sa snaží klásť najväčší dôraz na funkčnosť a spoľahlivosť. Čo sa jej jednoznačne darí. Preto tu nečakajte všetky moderné vychytávky v podobe asistenčných systémov. Nachádza sa tu iba asistent udržiavania v jazdnom pruhu a Trailer Stability Assist, ktorý zvyšuje stabilitu pri jazde s prívesom. Osobne by som ocenil, zvlášť pri tak veľkom aute, napríklad sledovanie mŕtveho uhla. Nájdete tu parkovaciu kameru s prekvapivo dobrým rozlíšením. Obraz sa premieta na 7″ multimediálnom displeji. Kamera je však vystrčená na veku korby, takže hlavne v teréne budete musieť častejšie čistiť alebo sa spoliehať iba na späťáky. Určite by sa tu nestratil ani asistent pre zjazd z kopca, či 360° kamera. Toto je však politika značky Mitsubishi. Ako hovorí jeden známy, slovenský rapper: „Robím to čo chcem“. Aj to je dôvod, prečo si automobilka získava stále viac a viac nových zákazníkov. Pretože nejde s prúdom ostatných značiek.
 V interiéri sa tiež dbalo hlavne na funkčnosť, preto tu vládnu tvrdené plasty. Kvalita spracovania je však na vysokej úrovni a tvrdé plasty mi v tomto prípade vôbec neprekážajú. Tu je krásne vidieť, ako sa pick-upy takmer vyrovnávajú klasickým osobným vozidlám. A za seba musím povedať, že tento interiér sa mi veľmi páči. Dokonca si dovolím tvrdiť, že viac ako v rodinnom Outlanderi. Budíky sú jednoduché a dobre čitateľné. Medzi budíkmi sa nachádza indikátor pohonu 4×4. Krásne môžete sledovať, aký režim pohonu máte práve zapnutý. Keď sa usadíte do pohodlného koženého sedadla na mieste vodiča, začnete sa cítiť ako pán cesty. Ak ste si doteraz mysleli, že vo vašom SUV sedíte vysoko, v L200-vke posed za volantom naberá nový zmysel. To, aký máte nadhľad nad všetkým, je veľmi návykový pocit. Príjemný pocit to bude aj pre ostatných pasažierov. Keď sme pri tom, L200-vka by mala previesť na palube 5 ľudí. Pre ľudí menšieho vzrastu, bude cestovanie na zadných sedadlách pohodlné kľudne aj na dlhšie trasy. Väčšie postavy budú mať problém kvôli vysokej podlahe a krátkemu sedáku so slabou oporou stehien. Ale na kratšie trasy to nie je nič hrozné. Mitsubishi L200 ma stále utvrdzuje v tom, že ide o dokonalé rodinné vozidlo. Hlavne pre rodiny, ktoré vedú aktívny život.
Korba má nosnosť takmer jednu tonu a bez problémov sa tu zmestí Euro paleta alebo balík slamy. Rodina sa tu aj vďaka rôznym nadstavbám, ktoré si môžete priplatiť, pobalí na dlhú dovolenku. Môžete tu prevážať lyže, bicykle, prakticky všetko, na čo by ste pri klasickom aute potrebovali príves.  Mimochodom, za L200 môžete ťahať príves až do 3,1 tony.

Cena Mitsubishi L200, vo verzii Double Cab štartuje na cene 26 500 €. Náš testovaný model v top výbave sa dostal na sumu 34 500 €. Za tieto peniaze dostanete poriadny kus všestranného auta v dobrej výbave.
Ak sa chcete presvedčiť o tom, aká je L200-vka dobrá, navštívte autorizovaného dealera Alteria Motor v Žiline, kde si toto vozidlo môžete vyskúšať. Odporúčam si so sebou vziať kreditku, pretože sa jednoducho  môže stať, že už nebudete chcieť vystúpiť.
Záver:
Mitsubishi L200 je skvelý dôkaz toho, aký obrovský pokrok urobili pick-upy v Európe. Preto sa niet čomu diviť, že počet záujemcov o tieto vozidlá extrémne stúpol. Autá, ktoré boli kedysi charakteristické hlavne pre Ameriku, sa konečne dostali aj ku nám. Ak hľadáte auto, s ktorým chcete voziť rodinu na výlety, prevážať náklad a rozmerné predmety, jazdiť v teréne a zároveň si zlepšiť svoj image, tak potom si myslím, že voľba je jasná.

ALTERIA MOTOR s.r.o.

Predmestská 90, 010 01 Žilina

Telefón: 0910 945 099, 0911 945 099, 0903 502 259

mail: info@alteria.sk

www.alteriamotor.sk

Galéria: