Test: Hyundai Ioniq Hybrid – Výnimočnosť za rozumnú cenu

Na minuloročnom autosalóne v Ženeve, Hyundai predstavil úplne nový model Ioniq. A to hneď v troch verziách: Hybrid, Electric a Plugin-hybrid. Na jeseň na náš trh ako prvý z troch bratov dorazil Hybrid, neskôr Electric a tento rok očakávame verziu Plugin-Hybrid.

My sme mali možnosť otestovať  hybridnú verziu. Vozidlo na test nám zapožičala spoločnosť  Alteria Motor Žilina, autorizovaný dealer značky Hyundai.

Pri výbere motorizácie a výbavy to Hyundai svojím zákazníkom extrémne uľahčil. V Hyundai Ioniq hybrid môžete mať iba benzínový motor 1.6 GDI s dvojspojkovou 6-stupňovou automatickou prevodovkou DCT, taktiež si nemusíte lámať hlavu nad tým, akú príplatkovú výbavu zaškrtnúť v cenníku. K dispozícii sú dve výbavy, základná Comfort a za príplatok 4000€ výbava Style. K výbave Style si môžete za 2000€ priplatiť takzvaný Premium Pack, ktorý obsahuje elektricky nastaviteľné sedadlo vodiča, kožené čalúnenie a predné ventilované sedadlá. Následne sa pripláca už iba za metalízu.

Naše testované vozidlo sme dostali vo výbave Comfort bez akýchkoľvek príplatkov. Po usadení za volant by som od vozidla v základnej výbave čakal omnoho menej. Kvalitné spracovanie interiéru, všade prítomné mäkčené plasty a pohodlné sedadlá zapôsobili na mňa veľmi pozitívnym prvým dojmom. 

Tento dojem sa stupňoval po každom kilometri za volantom Ioniqu. Svoju zásluhu na tom má hlavne hybridná sústava, ktorá spolu veľmi dobre spolupracuje. Benzínový motor s výkonom 77kW/105 koní a elektromotor s výkonom 32kW/43 koní s krútiacim momentom 170 Nm, ktorý je k dispozícii ihneď. Elektromotor sa zapája do činnosti hlavne pri rozjazdoch a pri nízkych rýchlostiach. Po zošliapnutí akcelerátora sa okamžite zapojí aj benzínový motor. Celkový výkon hybridnej sústavy je 104kW/141 koní a maximálny krútiaci moment 265 Nm. Tieto hodnoty vám hlavne pri výraznejších rozjazdoch vyčaria úsmev na tvári.

S Hyundaiom Ioniq je zábava jazdiť aj pri vyšších tempách v zákrutách. Ak si budete chcieť užiť dynamickejšiu jazdu, odporúčam prevodovku prepnúť do režimu sekvenčného radenia (SPORT), pretože v automatickom režime niekedy zaváha s podradením, ale inak radí veľmi pekne a hladko. Keďže nemáte k dispozícii otáčkomer, musíte dávať niekedy až pozor na to, aby ste postrehli kedy prevodovka preradí. Pri hybridnom automobile určite každého zaujíma spotreba. My sme sa v meste dostali na hodnotu 4,6 litra, mimo mesta a na diaľniciach to môže byť zhruba o liter viac. Veľkú pochvalu si Ioniq zaslúži za kultivovanosť . Jedine čo v interiéri počujete ak motor zbytočne nevytáčate je iba valivý odpor pneumatík.

Samostatnou kapitolou je podvozok, ktorý je naladený pomerne mäkko, čo je samozrejme pre toto auto plus. Aj po prejazde veľkých nerovností vo vyšších rýchlostiach, podvozok všetko krásne odfiltruje a do interiéru sa neprenášajú, žiadne nepríjemné zvuky alebo otrasy. Naše testované vozidlo malo obuté kolesá s rozmerom R15. Som presvedčený, že ak si priplatíte za výbavu Style, kde sú štandardne dodávané 17-tky, komfort sa zníži.


Interiér, ako som už spomínal je kvalitne spracovaný, nič nevŕzga a všetko je na svojom mieste. Takmer všetky plasty v Ioniqu sú mäkčené. Osobne, jediné čo mi prekáža je nožná parkovacia brzda, ktorá sa do tohto autá nehodí. Ovládanie palubných prístrojov je intuitívne a rýchlo si na všetko zvyknete. Ku športovej jazde vás jemne nabáda multifunkčný volant v tvare písmena D, ktorý výborne padne do ruky. Interiér aj v základnej výbave ponúka všetko čo potrebujete, ako napríklad parkovacie senzory, či cúvaciu kameru. Ak si nepotrpíte na veľké displeje, štartovanie tlačidlom, kožené čalúnenie, elektricky nastaviteľné sedadlo vodiča , elektricky sklopné spätné zrkadlá a kvalitnejšie audio, tak sa vám 6000€ za príplatky míňať asi nevyplatí.

Čo sa týka priestoru na predných sedadlách každý si nájde svoju optimálnu polohu. Na zadných sedadlách je dostatok miesta na nohy. Horšie je to v oblasti nad hlavou, kde osoby vyššie ako 180cm môžu mať celkom problém. Objem batožinového priestoru je slušných 450 litrov. To by malo stačiť na pohodlné zbalenie štvorčlennej posádky aj na dlhšiu cestu.

Hyundai Ioniq hybrid nás presvedčil o tom, že je to hybrid na každý deň, ktorý vie jazdiť za rozumnú spotrebu a nízke emisie. Ak sa chcete odlíšiť a priťahovať pohľady, tento zaujímavý liftback vám to rozhodne umožní. Za cenu 22 990€ by ste vozidlo s podobnými parametrami a v podobnej výbave hľadali len veľmi ťažko. Neváhajte a vyskúšajte si Hyundai  Ioniq v predajni Alteria Motor na Predmestskej ulici v Žiline a možno sa vám stane to isté čo mne. Budete mať problém sa sním rozlúčiť.

ALTERIA MOTOR s.r.o.

Predmestská 90, 010 01 Žilina

Telefón: 0910 945 099, 0911 945 099, 0903 502 259

mail: info@alteria.sk

www.alteriamotor.sk

 

Galéria: