Test: Hyundai i30 – V každom smere lepší

Prinášame vám ako prví na Slovensku domáci test nového Hyundaiu i30. Automobil na test nám zapožičala spoločnosť Alteria Motor Žilina, autorizovaný dealer značky Hyundai. Automobilka Hyundai predstavila novú i30 na jeseň minulého roka vo Frankfurte. Po odhalení novinky ostali všetci zaskočení. Zrazu to už nebol ten klasický dizajn i30-tky, na ktorý bol každý zvyknutý.

Nový Hyundai i30 vyzerá teraz veľmi uhladene a dovolím si tvrdiť, že až prémiovo. Nový vzhľad výrazne vytvára predná časť vozidla, ktorú tvoria automatické Full LED svetlá a maska chladiča jemne pripomínajúca Audi. Zadná časť pôsobí opticky širokým a povedal by som až agresívnym dojmom.  Tomuto dojmu dopomáhajú LED svetlá s peknou grafikou a hmlovky osadené do rohov karosérie. Názor na dizajn je subjektívny, mne osobne sa nová i30 ohromne páči.

K dispozícii sme mali verziu s dieselovou 1,6-tkou CRDI s výkonom 100kW/136koní a 7-stupňovým automatom DCT. Motor je v tomto aute veľmi tichý a má príjemný ťah.  Výrobcom udávaný maximálny točivý moment 300Nm začínajúci pri 1750 ot./min. je pri akcelerácii dosť cítiť. Svoju zásluhu na tom má aj 7-stupňová automatická prevodovka, ktorá radí presne tak ako by ste si predstavovali. Pri výraznom zošliapnutí akcelerátora (kickdown) prevodovka okamžite podradí a i30-tka krásne zrýchľuje. Pri predbiehaní si môžete manuálne podradiť s pádlami pod volantom.  Pri tejto prevodovke je na výber z troch režimov: Nornal, Eco a Šport. V režime Šport riadenie výrazne stuhne a prevodovka nechá motor točiť do vyšších otáčok. Pre komfortnú jazdu je výborne naladený režim Normal, s ktorým sme sa dostali v meste s nie ľahkou nohou na plyne na spotrebu 8 litrov. Naše vozidlo malo najazdených len 150km, je pravdepodobné, že spotreba si časom sadne o 1-2 litre. Pri ekonomickej jazde sa možno dostanete aj pod 6 litrov.

S príchodom novej generácie i30 Hyundai priniesol do modelu dôležitý faktor a tým je radosť z jazdy. Po novom sú podvozok a karoséria tuhšie ako tomu bolo kedysi. Nová i30-tka pekne drží v zákrutách a od predných kolies vodič dostáva dostatok spätnej väzby. Ak prejdete po väčšom výmoli, do interiéru sa prenesie tlmené buchnutie zato na kvalitnejších cestách podvozok pekne filtruje nerovnosti. Miestami na mňa podvozok pôsobil až plavným dojmom.


O zmenách v interiéri sa hovoriť nedá, pretože s novou generáciou i30 prišiel  úplne nový interiér. Spracovanie interiéru je kvalitné, nič nevŕzga a všetky plasty sú mäkčene. Elektricky nastaviteľné sedadlá sú pohodlné, dobre podržia v zákrutách a každý si vie nastaviť vyhovujúcu polohu za volantom. Vďaka úzkemu A- stĺpiku je z miesta vodiča výborný rozhľad. Na zadných sedadlách je dostatok miesta aj pre osoby vyššie ako 180cm. Objem batožinového priestoru je úctyhodných  395litrov, čo je viac ako ponúka nový Volkswagen Golf.

Pochvalu si zaslúžia použité displeje s vysokým rozlíšením.  Na prístrojovej doske sa nachádza 4,2- palcový LCD displej, ktorý zobrazuje všetky potrebné informácie o jazde. Na stredovom paneli je osadený 8-palcový dotykový displej s integrovanou navigáciou, ktorý podporuje Apple CarPlay a Android Auto.  Hyundai naložil i30-tku aj slušným množstvom bezpečnostných asistentov, ako systém automatického brzdenia, systém varovania pred čelným nárazom, adaptívny tempomat, asistent sledovania dopravných značiek, udržiavanie v jazdnom pruhu, sledovania mŕtveho uhla a ako prvý Hyundai je i30 vybavená systémom monitorovania únavy vodiča.

Cena nového Hyundaiu i30 štartuje na sume 12 990€. Náš testovaný model bol vybavený limitovanou uvádzacou výbavou NOW! so všetkými príplatkami ktoré Hyundai ponúka sa cena testovacieho vozidla ustálila na sume 23 940€. Najlepším riešením ako spoznať novú i30-tku je vyskúšať si ju na vlastnej koži v predajni Alteria Motor na Predmestskej ulici v Žiline.

 

Záver:

Hyundai opäť dokazuje, že postupuje míľovými krokmi a vidíme, že vo vývojovom centre v Nemecku svoje modely šperkujú do dokonalosti a nová i30-tka od nej nemá ďaleko. Menšími nedostatkami sú: možno až príliš tuhý podvozok, dvere je potrebné zatvárať väčšou silou (otázka  zvyku), absencia elektrického otvárania piatych dverí a keďže cúvacia kamera nie je vysúvacia pri zlom počasí sa rýchlo zašpiní.

Tieto menšie nedostatky i30 rozhodne neuberajú na kráse a funkčnosti, jedná sa o výborné auto, ktoré vám prinesie radosť z jazdy a poslúži ako príjemný spoločník v meste alebo na dlhých cestách. Nesklame ani využitím pre rodinu. Nový Hyundai i30 si jednoducho zamilujete.

 

 

ALTERIA MOTOR s.r.o.

Predmestská 90, 010 01 Žilina

Telefón: 0910 945 099, 0911 945 099, 0903 502 259

mail: info@alteria.sk

www.alteriamotor.sk

 

Galéria: