TEST: Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDi – Štýlovejší. Zmyselnejší. Lepší

Hyunadai sa s modelom i30 teší veľkej obľube. Našlo sa však veľa zákazníkov, ktorým prekážalo, že hatchback nie je príliš rodinné auto a combi je už moc. Preto sa kórejská automobilka rozhodla stvoriť niečo medzi tým. Hyundai i30 Fastback.

 

Po dizajnovej stránke môžeme povedať, že ide o úplne nové auto. Predná maska má agresívnejší výraz, ale najatraktívnejšia časť auta začína od B stĺpika zvažujúcou sa strechou smerom k elegantnej zadnej časti vozidla. Pri pohľade na zadok si nemôžem pomôcť, ale mám pocit, že dizajnéri sa inšpirovali Mercedesom C kupé a to ani náhodou nie je výčitka. V tejto triede to je skôr pochvala. I30 Fastback je v skutku vydarené auto a mne sa ohromne páči. Fastback je o 11 cm dlhší ako hatchback, takže by mal byť aj praktickejší.

Vďaka spoločnosti Alteria Motor Žilina sme dostali na test najvýkonnejšiu verziu a to benzínovú 1.4 T-GDi s výkonom 103 kW/140 koní a točivým momentom 242 Nm. Motor bol spriahnutý so 7-stupňovým dvojspojkovým automatom. Tento agregát je veľmi príjemný na akýkoľvek druh cestovania. Je veľmi dobre odhlučnený a s automatom si tiež rozumie. Niekedy sa stalo, že prevodovka váhala, aký stupeň zaradiť, ale bolo to ojedinelé. Za seba musím povedať, že tento motor mne úplne vyhovoval, či už na dlhšie cesty, alebo do mesta. Dynamika je skôr priemerná, ale na bezpečné predbiehanie má sily dosť. Cieľom tohto auta je hlavne štýl, komfort a priestor pre rodinu. A to sa podarilo. Priemerná spotreba sa pohybovala počas testu na úrovni okolo 7,5 litra na 100 km. Pri jazde s ľahšou nohou na plyne viete so spotrebou klesnúť ešte o pár deci.

 

Podvozok je tiež veľmi dobre, neutrálne naladený. Nie je prehnane mäkký a ani príliš tvrdý. Aj keď, mne sa zdal o niečo málo tvrdší, ako v prípade hatchbacku. Stále veľmi pekne filtruje nerovnosti a nepríjemné rany do karosérie počujete iba zriedka. I30 fastback je tiež o niečo stabilnejší a lepšie drží v zákrutách. Aj keď zábavný faktor si s ním moc neužijete,  rodina ho aj tak ocení.

Čo sa technológii týka, tak nechýbajú tu Full LED svetlá s funkciou prisvecovania do zákrut, sledovanie mŕtveho uhla, adaptívny tempomat, udržiavanie v jazdnom pruhu, systém sledovania únavy vodiča, sledovanie dopravných značiek a ďalšie.

Interiér ostáva nezmenený. Ten veľmi dobre poznáme z klasickej i30-tky. Materiály sú na dobrej úrovni a tiež spracovanie je veľmi dobré. Ale čo vás asi zaujíma najviac je priestor. Priznám sa, že som mal trochu obavy hlavne s priestorom nad hlavou pre zadných pasažierov, ale musím povedať, že je to úplne v poriadku. Aj čo sa priestoru pre nohy týka. Verzia Fastback sa tiež kvôli zvažujúcej sa streche vyrovná verzii hatchback. Pasažieri s výškou nad 185 cm už budú mať problém, ale to je v tejto triede úplne bežné. Hlavnou výhodou, oproti hatchbacku, je veľkosť batožinového priestoru. Ten sa zväčšil o 55 litrov na celkových 450 litrov a to už nie je málo ani na dlhšie trasy.


V základe štartuje Fastback na cene 15 890 € . Cena nášho testovaného modelu, v najvyššej výbave so 7 stupňovým automatom, sa dostala na úroveň 21 840 €. Ak sa chcete presvedčiť o kvalitách i30 Fastback, navštívte predajcu Alteria Motor Žilina a vyskúšajte si, či je toto auto vhodné práve pre vás.

 

Záver:

Hyundai postavil opäť raz jedno skvelé auto. Fastback cieli na mladších zákazníkov, ktorí majú radi štýl a s týmto auto štýloví rozhodne budete. Kórejská automobilka stále dokazuje, že sa bez problémov dokáže porovnávať aj s európskou konkurenciou. Dokonca ju v niektorých smeroch aj prekonáva. Povráva sa, že verziu Fastback by si mohla zobrať do parády aj športová divízia značky N. A to by bola veľká paráda. Či to tak aj naozaj bude by sme sa mali dozvedieť už tento rok.

 

ALTERIA MOTOR s.r.o.

Predmestská 90, 010 01 Žilina

Telefón: 0910 945 099, 0911 945 099, 0903 502 259

mail: info@alteria.sk

www.alteriamotor.sk

Galéria: