TEST: Hyundai H350 2.5 CRDi – Vyčnieva z davu

Hyundai H350 je na našom trhu už dva roky a vôbec sa o ňom nedá povedať, že je to nejaký predajný trhák. Priznám sa, že za ten čas som na cestách videl možno 3 kusy H30-tky. Minimálne toľko kusov Peugeot-ov Boxer stretnete denne. Preto som sa rozhodol H350 vyskúšať a zistiť, v čom je problém.

 

V tejto triede dizajn asi nemá cenu riešiť, ale predsa sa k nemu vyjadrím. Už na prvý pohľad si môžeme všimnúť odkaz z osobných automobilov Hyundai, v podobe 6-uholníkovej prednej masky.  Na výber sú aj dve veľkostné verzie. 5,5 m a 6,2 m. Za seba môžem povedať, že sa mi H350 páči z jedného prostého dôvodu. Vyzerá jednoducho inak a nie je opozeraná, ako xy skriňových dodávok, ktoré stretávame denne.

 

 

Vďaka spoločnosti Alteria Motor Žilina som mal možnosť si vyskúšať najdlhšiu ( 6,2 m ) a zároveň aj najvýkonnejšiu verziu. Pod kapotou sa nachádzal diesel 2.5 CRDi s výkonom 125 kW/170 koní a krútiacim momentom 422 Nm. Motor je spriahnutý výhradne so 6-stupňovým manuálom a pohonom zadnej nápravy. Po naštartovaní sa ozve poriadne hútny zvuk motora, ale počas jazdy môžem povedať, že na túto triedu je relatívne dobre odhlučnený. Čo ma na ňom najviac prekvapilo je jeho sila. Zaberá pekne odspodu a prináša aj slušnú dynamiku.  S týmto agregátom som bol počas testu spokojný. Aj spotreba pri ťažkej nohe na plyne sa pohybovala na úrovni 9,5 litra nafty na 100 km, čo podľa mňa nie je vôbec tragické. Jediná vec, na ktorú som si musel zvykať bola prevodovka. Radilo sa s ňou celkom jemne, akurát rýchlostné stupne 3 a 5 sú blízko pri sebe. Častokrát sa mi stávalo, že som namiesto 3-jky trafil do 5-ky. Po pár desiatkach kilometrov som si však na to zvykol a už som s tým nemal problém

 

 

Čo sa podvozku týka, Hyundai H350 je postavený na úplne novej platforme a tá predčila moje očakávania. Svoju veľkú zásluhu na skvelom komforte má, okrem iného aj vzduchovo odpružené sedadlo vodiča. Vcelku sa s H350 jazdí veľmi príjemne. Zhodou okolností som mal v ten istý deň možnosť presadnúť do Peugeot-u Boxer a zajazdiť si s ním. Za seba musím povedať, že s H350 sa mi  jazdilo podstatne lepšie. Celkovo hodnotím jazdenie s H350 veľmi pozitívne. Od vysokého posedu, až po poctivé mechanické ovládanie sa cítite ako pán cesty.

 

 

Oceňujem predné projekčné reflektory. S vysokým svetelným výkonom dopĺňajú denné svetlá s LED technológiou dodávajúce prednej časti elegantný a sofistikovaný vzhľad. Čo je, pri tak rozmernom aute, najdôležitejšie je cúvacia kamera s pekným rozlíšením, ktorá vám neskutočne uľahčí život. Čo mne trošku prekážalo, bolo upozornenie na vybočenie z jazdného pruhu, ktoré pípalo mnohokrát aj bezdôvodne. Preto som ho musel pred každou jazdou vypnúť.

 

 

Od interiéru som veľké očakávania nemal. O to viac som bol z neho prekvapený. Samozrejme, nečakajte tu mäkčené plasty. Ale ani tie tvrdé tu vôbec neprekážajú. Schválne som skúšal, či nevŕzgajú, ale spracovanie je na veľmi vysokej úrovni. Aj na pohľad vyzerá interiér veľmi príjemne. Je cítiť, že išlo o najvyššiu výbavu Classic. Oceňujem použitie 8” displeja s infotainmentom, ktorý poznáme z vozidiel Hyundai. H350 patrí k najpriestrannejším vozidlám vo svojej triede a je to aj naozaj cítiť. V kabíne sa pohodlne odvezú traja dospelí ľudia a stále budú mať dostatok miesta v každom smere. V interiéri je toľko odkladacích priestorov, že som ani nevedel, kde som si čo odložil. A to je pri takomto aute veľké plus.

 

 

Pri tomto druhu áut je samostatnou kapitolou priestor v nakladacom priestore. Nemá cenu písať o rozmeroch v metroch. Veľkosť celého priestoru asi najlepšie pochopíte, ak budem písať v jednotkách europaletách. Bočné posuvné dvere sú netradične široké, dokonca až tak, že sa cez ne zmestí europaleta. Zadné dvere sa dajú vyklápať až do 270 ° uhla, aby umožnili čo najlepšiu manipuláciu s vysokozdvižným vozíkom. Do celého priestoru sa zmestí až 5 europaliet. Výška nákladu môže byť až 180 cm.

 

 

V prípade záujmu neváhajte navštíviť dealera Alteria Motor Žilina, kde si H350 môžete vyskúšať na vlastnej koži. Cena základnej verzie štartuje na sume 21 000 €. Cena našej testovanej top verzie sa vyšplhala na 29 300€.

 

Záver:

 

 Za peniaze, ktoré do tohto auta investujete, dostanete podľa môjho názoru niečo viac, ako u konkurencie. Nejde iba o praktický nákladový priestor a komfortný interiér, ale ponúka aj 3- ročnú záruku bez obmedzenia kilometrov. Hyundai H350 je ideálne vozidlo pre vaše, ešte úspešnejšie podnikanie.

 

ALTERIA MOTOR s.r.o.

Predmestská 90, 010 01 Žilina

Telefón: 0910 945 099, 0911 945 099, 0903 502 259

mail: info@alteria.sk

www.alteriamotor.sk

 

Galéria: