Nový Hyundai Santa Fe a facelift Hyundai Tucson – Dve horúce novinky

Tento rok bol pre automobilku Hyundai veľmi vydarený. Nielenže jej neustále raketovo stúpajú predaje, ale predstavila aj množstvo nových modelov. Vďaka spoločnosti Alteria Motor Žilina, sme dostali príležitosť vyskúšať ešte stále horúce novinky. Je to faceliftovaný bestseller Hyundai Tucson a jeho veľký brat, zároveň vlajková loď tejto kórejskej automobilky, úplne nový Hyundai Santa Fe. Poďme si tieto novinky predstaviť.
Hyundai Tucson
Tretia generácia  Tucsonu bola predstavená v roku 2015. Okamžite sa stal predajným hitom, hlavne vďaka skvelému pomeru cena/výkon. Dnes tu máme jeho facelift, ktorý je pre mňa osobne dosť zásadný, hlavne z toho dôvodu, že prináša množstvo riešení a technológii zo svojho veľkého brata Santa Fe. Poďme však poporiadku.

 

Na prvý pohľad, dizajnové zmeny nie sú až tak zásadné, ale predsa tu sú. Bola prepracovaná predná maska, taktiež predný nárazník. Pribudli nové automatické LED svetlá s naozaj pekným denným, taktiež LED svietením osadeným pod hmlovkami. Zadná časť ostala prakticky nezmenená, až na jemnú modernizáciu grafiky svetiel a nový tvar koncovky výfukov. Klasickú anténu nahradila „žraločia plutva“. Môj názor je taký, že facelift Tucsonu určite prospel. Vyzerá oveľa viac fresh.

 

 

Čo sa týka motorov, tak tu nezostal kameň na kameni. Z pôvodnej ponuky zostali dva benzínové motory, ale pribudli úplne nové, dieslové agregáty. Pri jednom z nich sa pozastavím. Po prvýkrát u značky Hyundai, nový Tucson prináša 48-voltový pohon mild hybrid, ktorý je dostupný s naftovým motorom 2.0 CRDi. Technológia použitá na elektrifikáciu zahŕňa lítiovo-iónovú akumulátorovú batériu 48 V/0,44 kWh, štartovací generátor MHSG (Mild Hybrid Starter Generator) pripojený k motoru drážkovaným remeňom, menič jednosmerného napätia LDC (Low Voltage DC/DC) a invertor. Pri akcelerácii MHSG s výkonom do 12 kW (v prepočte cca 16 k) podporuje svojim krútiacim momentom spaľovací motor a tým prispieva k úspore paliva a samozrejme k zníženiu emisií.

 

Mne sa však do rúk dostal, už osvedčený najvýkonnejší benzínový agregát 1,6 T-GDi s výkonom 130 kW/ 177 koní, 265 Nm a pohonom 4×4. Motor bol spriahnutý s príplatkovou 7-stupňovou automatickou prevodovkou. Tento motor som už testoval v Kone a bol som s ním spokojný. Je to alternatíva pre ľudí, ktorí si radi doprajú naozaj slušnú dynamiku, aj keď za cenu vyššej spotreby. Prevodovka si s motorom rozumie veľmi dobre, radí jemne a obzvlášť v režime Sport rýchlo reaguje na akcelerátor. Spotreba sa pohybuje okolo 8 litrov, ale keď ho trochu viac pritlačíte, nehanbí sa stúpať ani k hranici 10 litrov.

 

 

Podvozok je nastavený hlavne na komfortnú jazdu a to sa myslím podarilo. S Tucsonom je radosť jazdiť. Dokáže vám ponúknuť komfort, ale aj istú dávku zábavy. Hlavne s najvýkonnejším benzínom. Nechcel som si nechať ujsť terénne schopnosti Tucsonu a preto som sa rozhodol postaviť ho úplne rovnakým nástrahám, aké som si pripravil aj pre Santa Fe. Väčšina Tucsonov sa mimo spevnenú cestu možno nikdy nedostane, ale čo keď náhodou motyka vystrelí?  Chcel som simulovať terénne podmienky, na ktoré bude toto auto najviac využívané, pravdepodobne najčastejšie to je cesta k lesnej chate, alebo na lyžovačku. Preto som si vybral relatívne strmú a blatistú cestu hore podmáčanou lúkou. Priznám sa, že som na začiatku neveril, že to Tucson zvládne. Ale vďaka elektronickej uzávierke medzinápravového diferenciálu sa dokázal vyhrabať až na vrchol. Podmienky boli náročné a viem si predstaviť, že by sa tam zapotili aj autá, ktoré sa tvária oveľa viac offroadovo. Tucson má za tento výkon moje uznanie a myslím si, že pohon 4×4 toho zvládne naozaj dosť, ak mu to nebudete zámerne stažovať. 🙂

 

 

Zásadnou zmenou si prešiel interiér, kde vstavaný stredový displej nahradil 8” palcový dotykový displej, jemne vystupujúci z palubnej dosky. Dostal kvalitnejšie rozlíšenie a nové funkcie. Vypracovanie interiéru je stále na vysokej úrovni, a aj keď sa tu stále objavujú tvrdé plasty, nijako tu neprekážajú a ani nevŕzgajú. Nový Tucson si polepšil o nové asistenčné systémy, ako je systém autonómneho brzdenia, 360° kamera a už nechýba ani adaptívny tempomat. Priestorové podmienky ostávajú rovnaké a teda batožinový priestor má objem 513 litrov, v prípade Mild Hybridu to bude 484 litrov.

 

Cena nového Hyundaiu Tucson začína na 18 990€.  S najvýkonnejším benzínovým motorom v plnej výbave sa dostanete na 32 190€.

 

Hyundai Santa Fe
Pred nami stojí úplne nové auto, než to, na ktoré sme boli doteraz zvyknutí. Podľa mňa vyzerá nová generácia ohromne dobre a v tejto triede je to momentálne asi najkrajšie SUV. Narástlo vo všetkých smeroch, síce iba o pár centimetrov, ale posádka to určite ocení.

 

 

Zaujímavosťou pri Santa Fe-čku je ponuka motorov. Nič iné ako diesel a 8-stupňovú automatickú prevodovku nemáte k dispozícii (iba v základe Style 6-stup. manuál). My sme dostali na test najvýkonnejšiu motorizáciu a to 2.2 CRDi VGT s výkonom 147 kW/200 koní a 440 Nm. Nový motor je veľmi príjemný. Je kultivovaný a tichý. Iba v nižších otáčkach ho je o niečo viac počuť. Prevodovka radí dobre a nemám k nej žiadne výhrady. Motor ponúka dostatok  dynamiky, aj keď v porovnaní s Tucsonom je jeho menší brat citeľne svižnejší. So spotrebou sme sa dostali zhruba na 8,3 litra. Auto bolo ešte stále v zábehu, takže predpokladám, že spotreba si ešte sadne. Ako veľké plus vnímam veľkosť palivovej nádrže. Predsalen, na 71 litrov dieselu dokážete prejsť veľkú vzdialenosť.

 

 

Podvozok som nemal príležitosť až tak dopodrobna skúšať, ale myslím si, že komfort je veľmi dobrý. Menšie nerovnosti zvláda úplne bez problémov, na väčších výmoľoch je trochu viac cítiť tie 19″ disky, ale ako celok je Santa Fe nastavené optimálne pre rodinu. Pohon 4×4 HTRAC som podrobil úplne rovnakej skúške ako aj Tucson a musím povedať, že Santa Fe to zvládalo s oveľa väčším pokojom a istotou.

 

 

Po usadnutí do interiéru je cítiť, že v porovnaní s Tucsonom sedíte o level vyššie. Nebojím sa tvrdiť, že zo Santy cítim pocit ako v prémiovej triede. Dizajn a použité materiály sú naozaj skvelé. Aj tu nájdeme 8” dotykový displej vystupujúci z palubnej dosky. Santa Fe dostalo na prístrojovej doske aj 7” palcový TFT panel.  Otáčkomer a palivometer ostali analógové. Oproti asistentom, ktoré ponúka aj Tucson, tu nájdem aj niečo navyše. Je to upozornenie na prichádzajúce vozidlo pri cúvaní. Hyundai Santa Fe je prvé sériové auto na svete, ktoré disponuje funkciou na upozornenie zabudnutého dieťaťa na zadnom sedadle. Príjemne ma prekvapila 360° kamera s naozaj ukážkovou grafikou.

 

Ako som už spomínal, nové Santa Fe oproti predchodcovi priestorovo narástlo. Ani vyšší pasažieri sa už nemôžu sťažovať na nedostatok miesta na zadných sedadlách. Pri 7-miestnej konfigurácii je tretí rad sedadiel určený skôr pre deti. Batožinový priestor sa zväčšil na pekných 625 litrov pri 5 miestnej konfigurácii a v prípade 7 miestnej je to 547 litrov, čo stále nie je málo.

 

Cena nového Santa Fe štartuje na 34 990€. V plnej výbave s najsilnejším dieslom stojí 47 650€. Osobne si myslím, že Hyundai pri Santa Fe zvolil veľmi rozumnú cenovú politiku.

 


 

Ak si tieto autá chcete porovnať aj vy, tak neváhajte a navštívte autorizovaného dealera Hyundai Alteria Motor Žilina. 

 

Záver: 
Som veľmi rád, že som mal možnosť porovnať si tieto dve zaujímavé novinky. Nový Hyundai Santa Fe posunul nielen seba, ale aj celú značku o poriadny kus ďalej. Hyundai stále dokazuje, že vie robiť kvalitné autá, i že má svoje významné miesto na našom trhu. Veľmi sympatické mi je to, že ani Tucson nechce zaostávať a poctivo nasleduje svojho veľkého brata na ceste k úspechu.

 

Galéria: