Ako sa upokojiť a správne relaxovať duševne aj fyzicky?

Práca, rodina, priatelia a iné povinnosti nám niekedy nedajú možnosť si ani vydýchnuť. Ani sa nenazdáme a obyčajný víkend, na ktorý sa tešíme od pondelka, „ubehne ako voda“.

Možností na relax a odpočinok je viac než dosť. Aj tu si ale musíte vedieť vybrať, aby sa to celé nezmenilo na zlý scenár s opačným výsledkom. Ako začať?

Po prvé, človek musí pochopiť, že ak odstráni napätie a emocionálne výkyvy zo svojho života, neznamená to, že sa automaticky hneď správne uvoľní a skutočne upokojí. Potrebujete k tomu oveľa viac.

Väčšina ľudí nie je do značnej miery vyškolená k tomu, aby odstránila úzkosť a napätie adekvátnymi metódami a uvoľnila svoju myseľ, vedomie, podvedomie a nakoniec aj telo, čo takmer  vždy vedie k stresu, vyčerpaniu, nervovým poruchám a rôznym iným chorobám.

Čo spôsobuje neustále napätie

Je toho samozrejme viac. Napätie preťažuje myseľ a telo, čo spôsobuje únavu a bolesť. Zbytočne spaľuje veľa duševnej a fyzickej sily. Blokuje normálny tok energie do vedomia, tela a orgánov. Podpisuje sa to potom pod neschopnosť nášho organizmu normálne fungovať.

Disharmónia spôsobuje veľké emocionálne napätie, krok za krokom otriasa nervovým systémom, ničí energiu, ochranné funkcie vedomia a tela, ničí zdravie človeka, zbavuje ho pokoja a emočnej rovnováhy.

Čo je potrebné na zmiernenie nervového napätia?

Pochopiť a odstrániť príčiny takéhoto stresu. V opačnom prípade sa nesmiete čudovať, ak vás často bolí hlava, nemáte náladu plniť si svoje povinnosti v dostatočne veľkých manželských posteliach, čím trpí nie len vaše telo ale aj vaše okolie.

Naučte sa odpočívať

Naučte sa ovládať veci, ktoré doteraz ovládali vás. Relaxujte, odpočívajte a čerpajte novú energiu z toho, čo je vám príjemné. Je čas na dovolenku, lacné ubytovanie v Žiline je skvelá voľba. V prostredí tohto hotela zabudnete na svoje starosti veľmi rýchlo!

Ako efektívne odstrániť napätie a stres?

  • identifikujte a odstráňte príčiny stresu
  • začnite meditovať
  • používajte cviky na zmiernenie napätia

Pomôže vám aj fyzická aktivita v podobe:

  • joggingu a meditačného behu
  • plávania
  • fitnessu
  • špeciálnych  dychových cvičení
  • tanca
  • bojové umenia

Venujte sa svojmu telu a doprajte mu odpočinok, ktorý je oveľa dôležitejší, ako ste si doteraz mysleli. Odpočinok môže byť ale aj aktívny, tak to vyskúšajte. Tipy sme vám dali.